Welkom op de vernieuwde website van Scouting Schinnen.

Wat is Scouting?
Scouting staat voor uitdaging! Scouting biedt leuke en spannende activiteiten waarmee kinderen en jongeren worden uitgedaagd zich persoonlijk te ontwikkelen.

Scouting Nederland is de grootste jeugd- en jongerenorganisatie van Nederland. Als je lid wordt bij een Scoutinggroep bij jou in de buurt, ga je naar wekelijkse opkomsten, kun je mee op kamp en deelnemen aan allerlei lokale, landelijke of internationale evenementen. Onze leden maken niet alleen vrienden voor het leven, maar groeien in hun persoonlijke ontwikkeling. Scoutingactiviteiten zijn veel buiten in de natuur. Andere activiteiten staan in het teken van iets goeds doen voor de samenleving. Scouting draagt graag bij aan een betere wereld.

Er zijn verschillende soorten Scouting: landscouting, waterscouting en luchtscouting. Ook kinderen met een beperking kunnen deelnemen aan het Scoutingspel. Binnen een Scoutinggroep zijn er verschillende speltakken waarin kinderen en jongeren uit één leeftijdsgroep hun spel spelen. De leeftijdsgroepen zijn 5-7 jaar, 7-11 jaar, 11-15 jaar, 15-18 jaar en 18-21 jaar. Ouder dan 21 jaar? Ook dan biedt Scouting uitdaging! Ga aan de slag als vrijwilliger of blijf betrokken als plusscout of donateur. Scouting biedt haar (jeugd-)leden, ongeacht culturele achtergrond, afkomst, gender, geloof, beperking of politieke overtuiging, een veilige en leerzame speelomgeving. Scouting Nederland is de grootste jeugd- en jongerenorganisatie van Nederland met meer dan 110.000 leden. De jeugdleden en vrijwilligers van Scouting zijn verdeeld over meer dan 1.000 Scoutinggroepen. De doelen van het Scoutingspel worden verwoord in de spelvisie SCOUTS.